OM OSS
Anne van Wijland är utbildat barnpsykolog från Nederländerna (Master of Science, MSc.) och liscenserad tränare från Topper Kurs (genomfört utbilding till tränare I Nederländerna). Anne ansvarar för innehållet av Topper Kurs.
Annes familj består av sambon Robert-Jan Maat och tre barn, Gijs, Koos & Robine. 2017 flyttade familjen till Sverige och Anne lärde sig snabbt det svenska språket. Hon har jobbat på BUP Kristianstad och 2022 startade hon Topper Kurs AB tillsammans med Vibeke Randen Gustafsson.
Vibeke är tränare för Topper Kurs. Vibeke är utbildat och har erfarenhet som samtalsterapeut med inriktning mot barn och unga. Hon har dessutom utbildning och erfarenhet inom ekonomi och marknadsföring.
Vibeke kommer från Norge och flyttade till Sverige 2010. Hon är gift med Markus Gustafsson och tillsammans har de sonen Amadeus.
Topper-teamet Anne & Vibeke kompletteras av kompisen, Topper-tiger. Topper-tigern är ett kramdjur som regelbundet deltar i kursen. Topper-tigern bär den vita Topper-kepsen och hen ger världens bästa kramar.
Anne Sophie van Wijland
0722-04 91 48
Vibeke Randen Gustafsson
0705-60 60 79
Mail: topperkurs@gmail.com
Genom att implementera projekt Topper kurs i skolsystemet samt förskolor, vill vi bidra till en ökad psykisk hälsa bland barn och unga i Sverige.
För psykisk hälsa berör alla, och lösningar till problemet måste därför vara breda och inkludera hela samhället. (För)skolan är en viktig och unik arena därför att här samlas alla barn och unga under vardagen
TOPPER KURS är ett psykosocialt vårdprogram som ges på skolor under och/eller efter skoltid och på förskolor under vardagar, vilket gör att programmet är lätt tillgängligt. Kursen är lekfull inriktat för barnen
.
Vi vill:
▶ Bryta trenden med ökad psykisk ohälsa och bidra till barnens välbefinnande och en ökad psykisk hälsa bland barn/unga i Sverige.
▶ Minska gapet mellan vården i (för)skolan och allmänna vårdtjänster.
▶ Skapa och erbjuda jämlik, hållbar, nära och lättillgänglig vård och omsorg av god kvalitet.
▶ Fånga upp barn/ unga som inte mår bra innan de utvecklar allvarliga psykosociala problem.
▶ Minska psykisk ohälsa i ett tidigt skede i livet.
▶ Förebygga psykosocial problematik samt satsa på ett mer
hälsofrämjande samhälle och levnadsätt.
▶ Skapa en trygg (lärande)miljö på förskolan/ skolmiljö samt uppnå bättre skolresultat.
▶ Göra en stor skillnad för ett stort antal barn/ elever på en strategisk nivån.